Skistallen

Finse hytteforening disponerer en skistall som ligger i Røde Kors sitt bygg, vest på stasjonsområdet. I skistallen er det laget små båser som medlemmer kan leie. I en bås er det typisk plass til 6-8 par med ski og staver. Som medlem og leietaker av plass i skistallen får man tilgang til egen nøkkel. Skistallen skal alltid skal være låst. Skistallen gjør det mulig å gå på ski mellom hytten og toget uten å måtte ta med skiene på toget hver gang man er på Finse.

I tillegg til skibåsene er det mulig å lagre et begrenset antall pulker i skistallen. Plass til pulk kan leies, og er i første omgang et tilbud til de som har hytter lengst unna stasjonen.

I utgangspunktet gir et medlemskap rett til å leie én skibås. Om det er kapasitet er det mulig å leie flere båser på ett medlemskap, men om det blir mangel på båser i forhold til antall medlemmer vil regelen om en bås pr. medlemskap bli håndhevet (ref. vedtekter).

Når en hytte skifter eier kan plass i skistallen følge med så lenge det er eierskifte i familie (arv) eller åremålsutleie. Ved salg i det åpne markedet går plass i skistallen tilbake til styrets disposisjon, og deles ut igjen basert på ventelister. Hvis det er kapasitet vil en plass også ved salg av hytte kunne overdras, men styret må forespørres/ha beskjed. Ved eierskifte av hytte trykk her.

Skistallen skal være avlåst til enhver tid, men den enkelte skibås er i praksis ikke låsbar. Hver skibås er nummerert, og liste over leietakere henger inne i skistallen. Alle pulker som det er betalt plass for skal være tydelig merket. Styret forbeholder seg retten til å fjerne ski som står utenfor skibåser, eller er plassert i båser som ikke utleid. Pulker og annet utstyr som ikke er merket og inngått leieavtale for kan også blir fjernet.

Finse Hytteforening tar ikke ansvar for det utstyret som settes i skistallen. All oppbevaring er på eget ansvar. Vi oppfordrer alle til å merke ski, staver, truger, pulker m.m. godt med navn og telefonnummer slik at om noen tar feil vil det være mulig å oppspore rettmessig eier.

Priser:

• En skibås i skistallen koster 150,- pr. år
  • En pulk i skistallen koster 50,- pr. år
  • Nøkkel til skistallen koster i depositum xxx,- pr. nøkkel

For spørsmål om skistallen og nøkler til denne kan du trykke her