Vaskemaskin

I 2017 etablerte Finse Hytteforening en vaskemaskin for våre medlemmer i det gamle handicaptoalettet i pakkhuset, samme sted som vannposten til vannverket befinner seg. Bruk av vaskemaskinen er gratis for medlemmene. Det er en Miele-maskin uten for mye elektronikk og med lett forståelig programvalg. Folk må selv holde seg med vaskepulver mm.

Det ligger en bok på vaskemaskinen hvor man kan reservere tid for vask. Dette er av hensyn til dem som har litt stykke å gå. Dette har fungert fint.

Alle som har vannkort har tilgang til dette rommet via nøkkelboks med kode på utsiden. Finse Hytteforeningen har kjøpt vannkort til maskinen for 2018.

De medlemmer som av praktiske årsaker ikke benytter vannverkets tjenester og ikke har vannkort, men som ønsker å bruke vaskemaskin vil få tilgang på koden på forespørsel (klikk her)

Det er svært viktig at alle er lojal mot ordningen og ikke tapper vann uten å løse vannkort. Ordningen baserer seg på tillit. Dersom dette misbrukes går det utover oss alle. Det blir tatt målinger av strøm og vannforbruk.

Vær snill og hold god orden, og forlat maskinen og rommet slik du selv ønsker å finne den.